Al mijn personeels- en salariszaken in 1 overzichtelijk HR portaal!

Al mijn personeels- en salariszaken in 1 overzichtelijk HR portaal!

Bij het in dienst hebben van werknemers komt veel kijken. Hoe maakt u bijvoorbeeld de salarissen over naar uw medewerkers? Hoe wordt de loonjournaalpost verwerkt in uw financiële administratie? Geeft u maandelijks het juiste betalingskenmerk mee in de afdracht van de loonheffingen? Met Loket.nl kunnen wij de salarisprocessen automatiseren en koppelingen maken met andere applicaties, waardoor bijvoorbeeld gewerkte uren automatisch in Loket.nl terecht komen en de loonjournaalposten automatisch ingelezen worden in het financiële systeem. Allemaal om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Meer dan alleen salarisverwerking
En dat is nog lang niet alles. U weet als geen ander dat er naast de salarisverwerking nog veel meer komt kijken bij het in dienst hebben en houden van personeel. Loket.nl heeft daarvoor uitgebreide HRM-functionaliteiten in de applicatie gebouwd. Of het nu gaat om het laten aanvragen van verlof, het declareren van zakelijke kilometers of onkosten of het vastleggen van verstrekkingen. Met de praktische HRM oplossing regelt u het eenvoudig. Hoe wordt verlof bijvoorbeeld nu aangevraagd binnen uw organisatie? Heeft u inzicht in het aantal beschikbare verlofuren en in het verlofsaldo wat mee moet naar een nieuw kalenderjaar? Wordt er onderscheid gemaakt tussen wettelijk- en bovenwettelijk verlof? Door uw verlofregeling toe te voegen aan de applicatie, heeft u en hebben uw medewerkers altijd en overal inzicht in het verlof. U heeft een duidelijke verlofkalender en uw werknemers hebben inzicht in hun actuele verlofsaldo en kunnen eenvoudig verlof aanvragen.
Als werkgever kunt u alle relevante informatie raadplegen in het Werkgeverloket. En voor werknemers is er een persoonlijke online omgeving waarin ze alle zaken rondom hun werk (zoals het aanvragen van verlof of het indienen van declaraties of overwerkuren) kunnen regelen en raadplegen, genaamd het Werknemerloket. Beide portals (Werkgeverloket en Werknemerloket) zijn ook beschikbaar in een app voor de telefoon of tablet.

Voldoen aan de AVG-wetgeving
Hoe verstrekt u de salarisspecificaties- en jaaropgaven aan uw personeel? Hebben uw medewerkers inzage in welke gegevens vastgelegd zijn in de administratie? En kunnen zij bijvoorbeeld hun eigen personeelsdossier raadplegen? Hoe zorgt u voor het tijdig verwijderen van documenten, met verschillende verwijderdata, uit het personeelsdossier na ontslag? Dit zijn zomaar enkele vragen om te toetsen of u voldoet aan de AVG-wetgeving. Met het Werknemerloket kunt u al deze zaken online én veilig beschikbaar stellen voor uw medewerkers. Uw personeel kan dan o.a. de volledige historie van salarisspecificaties en jaaropgaven raadplegen. En staat er een nieuwe salarisspecificatie klaar? Dan worden medewerkers automatisch per e-mail geïnformeerd dat er een nieuwe salarisspecificatie klaar staat in het Werknemerloket. Declaraties en verlofaanvragen blijven ook altijd in het archief beschikbaar voor de medewerker. U heeft nooit meer de discussie of een declaratie nu wel of niet was ingediend door de medewerker.

Snel, veilig en vooral goed geregeld
Digitalisering kunt u niet alleen veel tijd besparen. De kans op fouten wordt ook kleiner. Als bijvoorbeeld één van uw medewerkers meer of minder gaat werken, moet het verlofsaldo opnieuw vastgesteld worden. Met hulp van Loket.nl heeft u hier geen omkijken naar. Maar het belangrijkste van de digitalisering is naar onze mening de verantwoordelijkheden in de organisatie neerleggen waar ze horen. Bij uw personeel. Het aanvragen van verlof, het indienen van een declaratie vraagt actie van uw personeel. Door gebruik te maken van Werknemerloket komen deze aanvragen allemaal via één kanaal digitaal binnen. U gaat deze mutaties beoordelen in plaats van zelf doorgeven aan uw accountantskantoor.

Personeels- en salariszaken moeten snel, veilig en vooral goed geregeld worden, voor u en voor uw personeel. En waarom zou dit u als ondernemer veel tijd kosten? Wij zijn van mening dat u hier als ondernemer zo min mogelijk werk aan moet hebben!

Heeft u vragen over dit onderwerp? Wilt u gebruik maken van de HR modules binnen Loket.nl of wilt u overstappen op Loket.nl? Onze specialisten zijn u graag van dienst. Neem geheel vrijblijvend contact met hun op.

G.P. (Gerben) Tronchet, 05 February 2019 | Gepost in personeelsadministratie, loket.nl, dossier, digitalisering 0 comment(s)

    Plaats een comment

    * Verplicht