“Ik denk eraan, en aan de andere kant van de lijn hebben zij er al een notitie van gemaakt.”

Matthijs van Driel is eigenaar van Autoservice Mathijs van Driel en heeft al 15 jaar ervaring in de autobranche. Hij vormt samen met Gert-Jan Boer een hecht team.

Matthijs is 8 jaar geleden met Franciska in contact gekomen. Zij begon toen voor haarzelf. Op het moment dat hij dat ook deed, leek het hem logisch om haar hierbij te betrekken. “Wij waren de afgelopen acht jaar al goed geholpen.”

Sparringpartner

Bij de start van zijn bedrijf heeft ze hem op een bijzondere manier gesteund en geadviseerd, van a tot z. “Toen ik begon, wist ik al direct dat ik met zes weken iemand in dienst ging nemen. Ze heeft toen doorberekend of dat haalbaar zou zijn. Daar heeft ze advies over gegeven. Ze is een fijne sparringpartner.”

Feedback
Franciska begrijpt de branche waar Matthijs actief in is. “Ik kan bij haar met alle vragen en opmerkingen terecht. De antwoorden die ze geeft, hoe ze meedenkt, haar adviezen zijn soms kritisch, en dat is heel belangrijk. Dan krijg je goede feedback van haar, waardoor ik ook door heb dat ze weet waar ze mee bezig is.”

Vooruit kijken
“Ik zou Fidor 100% aan anderen aanraden, 200% zelfs.” De organisatie staat volgens hem voor persoonlijk, deskundig en meedenkend met de klant op alle facetten. Fidor beweegt mee in zijn ontwikkelingen. Als hij een bepaalde richting op wil, blijkt dat zij er vaak al aan hebben gedacht. “Ik denk eraan en aan de andere kant van de lijn hebben zij er al een notitie van gemaakt.” Hierdoor krijgt Matthijs vertrouwen in zijn eigen beslissingen. “Ik vind de persoonlijke benadering erg prettig. Je bent geen nummertje, ze hebben gewoon tijd voor je.”

Doorgroeien

Matthijs wil met zijn bedrijf graag doorgroeien naar een fors klantenbestand en hij wil, naast zichzelf, niet groter worden dan vier man. Hij wil zich gaan onderscheiden op kwaliteit en transparantie door naast de klant te staan en niet erboven. Een no-nonsense mentaliteit en goede uitleg hoort daarbij. Er heerst een open sfeer die gecombineerd wordt met kwaliteit die in huis is. “Dat maakt van ons een blauwe banaan, geen gele.” De transparantie en no-nonsense mentaliteit staat parallel met Fidor. Daar sluiten de twee bedrijven op elkaar aan.