ETS - Your upgrade in mobility

ETS Luxury Driving uit Barendrecht is een bijzonder bedrijf. De oprichter, Bart van Leijden, is echter wars van overdreven gedoe en kouwe drukte. ´Ik ben een echte Rotterdamse man. Ondernemen zit mij in het bloed. Wat ik doe moet ook goed gebeuren. In mijn branche zijn wij uniek. Waarom? Mijn nationale en internationale klanten vertegenwoordigen ‘de top’ en vormen daardoor de belangrijkste waarde van ETS. Goed is niet goed genoeg! De lat ligt hoog. Daar moeten wij simpelweg met iedere rit aan voldoen. De top van het Nederlandse bedrijfsleven, artiesten en bestuurders zijn onze klanten. Daarnaast ook bijzondere mensen uit de (inter)nationale wereld van de politiek, grote bedrijven en de amusementsindustrie. Ik ben er trots op dat bijvoorbeeld de directie van Heineken en Coca Cola al jarenlang vaste klanten zijn. Dat kan alleen omdat wij vaste gescreende en gecertificeerde chauffeurs, ‘senior drivers’, hebben die snappen dat veiligheid en integriteit voorop staan. Daarnaast zijn onze auto’s niet ouder dan drie jaar, zijn overal te traceren en kennen wij een unieke persoonlijke service. Iedere klant is anders. Daar houden wij rekening mee, met de krant die klaarligt, het favoriete drankje dat gekoeld is en de muziek die men graag hoort. Het is dus meer dan zomaar iemand van A naar B brengen!’

Een Rotterdamse familie met een internationaal netwerk. Dat vraagt om uitleg.

Bart van Leijden heeft inmiddels zijn zoons Nick en John betrokken bij de onderneming. Een echt familiebedrijf dus. Samen met hun medewerkers zijn zij goed voor het plannen en uitvoeren van zo’n driehonderd ritten per week in binnen- en buitenland. Dat gebeurt met auto’s uit het topsegment. In de garage staat naast een Mercedes S 500 een BMW uit de 5 serie. Een luxe Mercedes VIP-bus wordt klaargemaakt voor een volgende rit. Het is slechts een kleine selectie, de meeste auto’s van ETS rijden ergens in Nederland rond. ‘Alle auto’s komen na een rit eerst terug naar Barendrecht. De auto moet schoon en fris zijn. Net als onze chauffeurs overigens. Zij roken niet en zien er verzorgd uit. Zij zijn immers met hun auto het visitekaartje van ETS’.

Kunt u iets vertellen over het internationale netwerk van ETS?

‘ETS heeft een wereldwijd netwerk van limousine bedrijven die aan dezelfde hoge kwaliteitsstandaard voldoen. Dat staat borg voor het behalen van een consistente kwaliteitsnorm. Een klant die van Rotterdam naar Schiphol wordt gebracht, stapt op zijn bestemming -bijvoorbeeld Singapore- in een auto met chauffeur die voldoet aan de hoge eisen van ETS. Voor de klant een veilig gevoel en voor het bedrijf zekerheid. Meestal is de Personal Assistent onze opdrachtgever en contactpersoon, zij kan ervan uitgaan dat van deur tot deur de zorg wordt overgenomen door ETS. Wij houden de regie en zorgen voor de consistentie van kwaliteit en service. Dat laatste gaat verder dan alleen een auto met chauffeur beschikbaar hebben. We regelen ook afspraken, boekingen en springen in op speciale wensen. Naarmate klanten vaker met ons rijden leren wij hen beter kennen. Hierdoor kunnen wij maatwerk bieden. De tevredenheid van de klant is onze drijfveer. Nationaal en internationaal’, aldus Bart van Leijden.

Een bijzonder bedrijf. Maar hoe ontstaat zoiets?

Bart vertelt nuchter zijn verhaal. ‘Ik ben begonnen als taxichauffeur. Soms vervoerde ik zakenmensen en merkte ik dat ik dit veel leuker vond dan ‘s nachts dronken mensen naar huis brengen. Ik ben op enig moment naar Hollywood gegaan en ben eens gaan onderzoeken hoe het VIP vervoer daar geregeld is. Ik heb gesproken met verschillende mensen en ben bij thuiskomst in Nederland gaan praten met vijfsterren hotels, grote bedrijven en andere mogelijke opdrachtgevers. Toen haalde ik mijn eerste klant binnen en dat was de president van Senegal. Ik moest opeens 5 auto’s inzetten. Ik kreeg de smaak te pakken en ben in het diepe gesprongen. Ik blijf niet te lang op een ei zitten. Als het in Amerika kan, dan moet het hier ook kunnen. Hard werken, jezelf blijven en dienstbaar willen zijn aan de klant. Dat zijn belangrijke eigenschappen om succesvol te zijn. Ik  heb geïnvesteerd en heb mijn netwerken opgezet. Ik bezoek mijn klanten regelmatig en heb persoonlijk contact met mijn partners. Zo werken we aan stabiliteit en consistentie. Het gaat om de tevredenheid van de klant. Daar zetten we vol op in’.

Hebben jullie alleen grote bedrijven als klant?

‘ Nee zeker niet, we maken ook heel veel ritten voor particulieren. Mensen die zorgeloos op vakantie willen of om andere redenen gebruik willen maken van luxe vervoer. Het kan van alles zijn, nationaal, internationaal, de klant is Koning. Wij zijn niet duurder dan een goed taxibedrijf. Wij leggen wel de lat iets hoger. Daarnaast hebben wij ‘one minute pledge’. Wanneer een taxi één minuut te laat komt is de rit gratis. Dus particulieren of zakenmensen, die belang hechten aan service en betrouwbaarheid ,zijn wij graag van dienst. In die zin is het succes ons niet naar het hoofd gestegen’.

Wat opvalt is dat niet alleen de auto’s er goed uitzien, maar ook het pand ziet er representatief uit. Heeft dat een speciale bedoeling? Jullie moeten het toch op de weg verdienen?

Bart moet even lachen. ‘Dit pand heb ik mede dankzij jullie. Jullie hebben de financiering geregeld en op die manier een bijdrage geleverd! Maar het klopt. Wij stellen hoge eisen aan presentatie en klantbeleving. Opdrachtgevers moeten zich thuis voelen. Verder zien de medewerkers die hier werken dat wij gaan voor kwaliteit. Dat is onze missie. Ons imago moet integraal gaan over betrouwbaarheid, ordelijkheid en discipline. Consistentie en je ambities waarmaken. Ik merk dat Fidor dat ook belangrijk vindt. Dit valt me op als we per kwartaal de prestaties en resultaten doorspreken. Maar ook wanneer ik vragen heb over personeel, de salarisadministratie, contracten of fiscale kwesties. Persoonlijke dienstverlening is heel belangrijk. Ook wanneer je zoals ETS en Fidor op basis van vertrouwen met elkaar samenwerkt.

Hoe komt ETS aan haar klanten?

‘Eigenlijk lijkt het een beetje vanzelf te gaan’, zegt Bart. ‘Anderzijds doen we op de achtergrond natuurlijk van alles. Belangrijke managementbureaus, agenten, platenmaatschappijen maar ook politieke en maatschappelijke organisaties kennen ons. Ons netwerk is wereldwijd actief. We besteden veel tijd aan marketing, communicatie en bereikbaarheid. Via telefoon, apps, mailverkeer en de website komen dagelijks aanvragen binnen. De voorbereiding nemen wij zeer serieus. Iedere opdracht bereiden wij minutieus voor. Er mag niets verkeerd gaan. Zo gaat het van mond op mond. Daarnaast is er de gunfactor. Men kent ETS als een professioneel bedrijf met een hoge klanttevredenheid. 24/7 service, altijd bereikbaar en dag en nacht beschikbaar!’
 

Quotes:

* Hard werken, jezelf blijven en dienstbaar zijn aan de klant

* De tevredenheid van de klant is onze drijfveer

* Ik blijf niet te lang op een ei zitten

* Altijd bereikbaar en beschikbaar

* Continu werken aan stabiliteit en consistentie van kwaliteit en service